فرض کنید شما تمایل دارید هر تغییری که به فایل اعمال می‌شود رو با توضیحات داشته باشید و حتی بتونید گزارش هم از تغییرات داشته باشید راهکار استفاده از ثبت تغییرات یا  Recording changes است.

توجه1:در صورتی که اصلا نمیدانید لیبره آفیس چیست یا چطور آنرا دانلود نمایید بر روی اینجا کلیک کنید
توجه2:آموزشهای کاربردی در ارتباط با لیبره آفیس را با کلیک بر اینجا ببینید

مثلاً به عکس زیر توجه کنید

[عکس: libre4.png]

حاالا از طریق آدرس زیر قابلیت فوق را فعال تا تغییرات اعمال شده روی فایل ذخیره شود

 edit > track changes > record changes

عکس زیر را دقت کنید هر بخشی که تغییر داده‌ایم یک کادر قرمز با یک مربع کوچک در سمت راست سلول را نمایش میدهند
توجه3:اگر فایل شما چپ چین باشد مربع کوچک کنار کادر قرمز در چپ سلول قرار خواهد داشت

[عکس: libre5.png]

توجه4:برای تغییر رنگهای پیش‌فرض میتوانید از طریق آدرس زیر اقدام به تغییرات کنید

Tools > Options > LibreOffice Calc > Changes

طریقه اضافه کردن توضیحات به سلولهای تغییر داده شده در لیبره آفیس calc :
1. سلول مورد نظر را انتخاب کنید
2.به آدرس زیر مراجعه کنید

 edit > track changes > comment on change…

[عکس: libre6.png]

3.بعد از نوشتن توضیحات بر روی ok کلیک کنید اگر موس را بر روی سلولی که برای آن توضیحات نوشته‌اید ببرید توضیحات قابل نمایش خواهد بود همانند عکس زیر

[عکس: libre7.png]

توجه5:کادر آبی رنگ در توضیحات تغییرات اعمال شده را تشریح میکنه که در مثال ما سلول f9 از حالت خالی به عدد4 تغییر پیدا کرده است
نمایش تغییرات اعمال شده در لیبره آفیس calc:
شاید شما تمایل داشته باشید تمام تغییراتی که چه توسط خودتان یا کاربران دیگر بر روی فایل اعمال شده است را ببینید از طریق آدرس زیر اقدام کنید

 edit > track changes > show change…

همانند شکل زیر میتوانید تغییرات اعمال شده بر فایل را بر اساس تاریخشخص تغییر دهندهمشخص کردن محدوده(range)(میتوانیدمحدوده خاصی از فایل را مشخص تا تغییرات اعمال شده در همان محدوده را به شما نمایش دهد) و توضیحات قابل نمایش است

[عکس: libre8.png]

مدیریت تغییرات اعمال شده در لیبره آفیس calc:
شما شاید تصمیم داشته باشید تغییراتی که بر روی فایل اعمال می‌شود را تأیید یا رد کنید به این معنی که شاید شما دوست داشته باشید هر تغییراتی که بر روی فایل انجام می‌شود بعد از بررسی و تأیید شما اعمال گردد که برای اینکار باید از بخش زیر اقدام کنید

 edit > track changes > manage change…

توجه6:قابلیت track changes در تمام برنامه‌های لیبره آفیس فعال است فقط با کمی تغییرات در ساختار و جملات