LanguageTool ابزاری منبع باز برای بررسی متن در مورد خطاهای املا و دستور زبان است. این برنامه برای LibreOffice ، Google Docs ، MS Word ، Firefox ، Google Chrome ، Emacs ، VIM و غیره در دسترس است.

فناوری یتونه در کاهش خطاهای هجی و گرامر کمک زیادی بکنه. بسیاری از محصولات مشابه غیررایگان و پولی هستند. اما یک ابزار منبع باز آزاد و خوب مانند LanguageTool نیز وجود دارد که در این پست نحوه نصب و استفاده از LanguageTool را یاد خواهید گرفت.

محتوا
ویرایشگر آنلاین LanguageTool
LanguageTool در مرورگرهای وب
LanguageTool را در Firefox نصب کنید
LanguageTool را در Google Chrome نصب کنید
LanguageTool را در LibreOffice نصب کنید
LanguageTool را در Google Docs نصب کنید
LanguageTool را در Thunderbird نصب کنید

LanguageTool ابزاری منبع باز برای بررسی متن در مورد خطاهای املا و دستور زبان است. در حال حاضر ، بیش از 20 زبان مختلف از جمله زبان های کمتر محبوب مانند اسلوونیایی ، سوئدی و لهستانی پشتیبانی می کند.

LanguageTool از بسیاری از برنامه های محبوب نوشتن مانند LibreOffice ، Microsoft Word و Google Docs پشتیبانی می کنه. همچنین دارای افزونه هایی برای Firefox و Google Chrome است. همچنین افزونه ای برای Thunderbird ، برنامه ایمیل مورد علاقه من وجود دارد.

همچنین می توانید از ویرایشگر آنلاین استفاده کنید که برای چک کردن متن شما فقط کافی است آنرا past کنید.

ویرایشگر آنلاین LanguageTool
ویرایشگر آنلاین LanguageTool در Languagetool.org در دسترس است
با دسترسی به این آدرس ، می توانید جعبه ای را مشاهده کنید که میتوانید متن خودتان را برای بررسی املا و دستور زبان ها past کنیم. شما باید در متن صفحه پایین زبان متن خود را انتخاب کنید:

languagetool

پس از چسباندن متن ، خطاهای برجسته را مشاهده خواهید کرد. با کلیک بر روی هر یک از آنها ، یک اصلاح احتمالی به شما پیشنهاد می شود. با کلیک بر روی آن خطا اصلاح می شود.

ویرایشگر آنلاین هنگامی که روی رایانه شخصی که دارای LanguageTool نصب نشده است کار می کند.

LanguageTool در مرورگرهای وب
ویرایشگر آنلاین یک ابزار عالی است ، اما داشتن یک املای داخلی و دستور زبان بسیار بهتر است. LanguageTool را می توان به عنوان یک افزونه در Firefox و Google Chrome نصب کرد تا هرگونه نوشتاری را در مرورگر خود بررسی کنید.

LanguageTool را در Firefox نصب کنید
برای نصب LanguageTool در Firefox ، روی لینک زیر کلیک کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/languagetool/?src=external-ltp-homepage

LanguageTool را در Google Chrome نصب کنید
برای نصب LanguageTool در Google Chrome ، روی لینک زیر کلیک کنید:

https://chrome.google.com/webstore/detail/grammar-and-spell-checker/oldceeleldhonbafppcapldpdifcinji

LanguageTool را در LibreOffice نصب کنید
بارگیری LibreOffice از LanguageTool:

https://languagetool.org/#libreoffice

پسوند LibreOffice به Java 8 یا بالاتر نیاز دارد. این مهم است. ابتدا بررسی کنید که آیا آن را در سیستم خود دارید یا خیر.

وقتی مطمئن هستید که جاوا 8 یا بالاتر دارید ، LanguageTool را نصب کنید. در LibreOffice ، به منوی Tools رفته و بر روی Extension Manager کلیک کنید. شما می توانید تمام پسوندهای نصب شده را مشاهده کنید. برای نصب LanguageTool ، بر روی دکمه Add کلیک کنید و پرونده ای را که بارگیری کرده اید اضافه کنید:

توجه: در برخی از توزیع های لینوکس مانند Arch Linux ، LibreOffice با زبان داخلی توکار ساخته شده است ، بنابراین نیازی به نصب آن نیست.

LanguageTool را در Google Docs نصب کنید
برخی از کاربران لینوکس ترجیح می دهند با اسناد خود با استفاده از Google Docs کار کنند. می توانید LanguageTool را در Google Docs نیز نصب کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید و به فروشگاه Google هدایت می شوید. از آنجا می توانید پسوند LanguageTool را به Google Docs خود اضافه کنید:

https://gsuite.google.com/marketplace/app/languagetool/805250893316

بعد از نصب صفحه Google Docs را ریفرش کنید و تصحیح متن خود را شروع کنید.

به منوی افزودنیها -> Grammar and Spell checker LanguageTool بروید و سپس بر روی گزینه Check Text کلیک کنید. پنلی را با تمام اصلاحات موجود در سمت راست مشاهده خواهید کرد. از آنجا می توانید تصحیحاتی را انجام دهید که باید انجام شود:

LanguageTool را در Thunderbird نصب کنید
برای نصب LanguageTool در Thunderbird ، برنامه افزودنی را بارگیری کنید:

https://addons.thunderbird.net/de/thunderbird/addon/grammar-checker/

اگر صفحه به زبان آلمانی است نگران نباشید. بر روی دکمه سبز "Jetzt herunterladen" کلیک کنید و قادر خواهید بود بارگیری را شروع کنید.

پس از بارگیری فایل ، Thunderbird را باز کنید ، به منوی اصلی بروید و بر روی Add-ons کلیک کنید. در تب addon ، روی منوی اصلی و سپس بر روی Install Add-ons از فایل کلیک کنید تا فایل بارگیری شده را انتخاب کنید:

پس از نصب افزونه ، Thunderbird را مجدداً راه اندازی کنید. LanguageTool نصب شده و آماده آزمایش است. برای فعال سازی اصلاح ، روی دکمه Grammar کلیک کنید. پانل LanguageTool در انتهای پنجره نمایش داده می شود. تمام تصحیحات متن در آنجا خواهد بود:

متأسفانه ، در Thunderbird به طور خودکار نمی توان تغییراتی ایجاد کرد. شما باید متن را تغییر دهید تا خطاها به صورت دستی اصلاح شوند.

نتیجه
LanguageTool برای بسیاری از برنامه های دیگر از جمله ویرایشگرهای محبوب مانند Emacs و VIM در دسترس است. همچنین برای گوشی اندرویدی شما نیز موجود است.

LanguageTool یک بررسی املایی و گرامر عالی است که در بسیاری از ویرایشگرهای متن ادغام شده است. امیدوارم بعد از شروع استفاده ، نوشتن شما بسیار بهتر شود.


در صورت تمایل از ما حمایت مالی کنید تا ما مطالب به روزتر و کاربردی تر ارسال کنیم